söndag, januari 11, 2009

Hur lång framförhållning måste man ha egentligen?

Alltså vad är det för fel med cyklister egentligen? Visst är det en trevlig bunt med folk allt som oftast, men vad är det för kontrollbehov som gör att väldigt många av dem vill boka sina cykelresor ett år i förväg?

Andra veckan i november förra året släpptes programmet för det danska bolag som jag tänker åka till Pyrenéerna med. Medan jag funderade på om jag ville åka vecka 36 eller vecka 38 fullbokades båda resorna -
På två veckor var alla platserna bokade!!

Då sattes en extra resa in vecka 34 in och där bokade jag plats väldigt kvickt -
Nästan 9 månader innan avresa!!

Vart är världen på väg egentligen? Sedan fanns det bara 15 platser kvar helt plötsligt och nu har jag via andrahandsinformation fått veta att resan är fullbokad och det finns 4 reserver, dvs personer som bara väntar på att någon ska ångra sig och avboka resan, så de får en chans att följa med.

Den här framförhållningen, ska man behöva leva med den? Det känns lite jobbigt faktiskt.

Annars känns det meget fint. Aubisque, Tourmalet, Peyresourde, med flera - Visst kan jag leva med dem.

Inga kommentarer: