torsdag, januari 29, 2009

Älskade Friskis

Jag är på jobbet idag. Kom hit för möte med min handledare. Mötet slutade inte alls som jag ville utan med att vi sköt på mitt datum för disputation till september istället för planerade juni. Börjar bli duktigt less på min livegna tillvaro som doktorand. Makt över beslut ligger sällan hos mig.

Men hur som helst. När mötet var slut och jag på dåligt humör sa min handledare "det skall vara roligt också Jesper". Absolut tänkte jag och gick och packade träningskläderna och sprang till gymmet. Fan, Friskis räddar mitt liv. När frustration måste ut så har jag träningslokalen runt hörnet.

Satte mig på cykeln och trampade igenom 10 korta intervaller på 400+ watt. Svett och frustration sprutade all världens väg. Sen sprang jag runt som ett yrväder och knäböjde, crunchade och chinnade. Efter 50 minuter var jag helt slut - men bra mycket mer nöjd.

En positiv aspekt av det hela är att nu ges mer tid för träning, så har jag tur blir det två pass idag!

Inga kommentarer: