måndag, januari 26, 2009

Dagens intervaller

Idag blev det 5x4 med 4 minuters vila. Hårdkörning med andra ord. Första två tog jag det lite för lugnt och låg på cirka 270watt. Sen gick jag upp till 300 och då blev det bättre fart på pulsen som planade ut på 93% - vilket kändes fullt hanterbart.

En kommentator här på bloggen sa att min trainer visar 50 watt för mycket - hoppas verkligen det inte stämmer för då körde jag alltså på 250 watt. Isåfall alldeles för lågt! Nej, 300 stämmer bättre både med nuvarande form och efter testvärden. Nu skall jag bara upp en sisådär 100 watt så kan jag tvåla dit självaste Fredrik Ericsson.

Maxspurterna slutade på 935-950watt. Ungefär som förra veckan med andra ord. Snart tar jag 1000.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du ingen fläkt som blåser på dig när du kör ? Om inte så rekommenderar jag en.. :)
Skillnaden är som natt och dag.

Jesper Sundewall sa...

Nix, jag har bara draget från fönstret... Fläkt vore najs, men det är lite härligt med droppande svett också!