torsdag, januari 22, 2009

Mavichistorien

Nu har jag skickat in mitt R-SYS hjul till Mavic enligt pågående återkallelse.

Som plåster på såren kommer jag inom de närmaste veckorna att få ett par tegelstenar, eller ett par Mavic Aksium, i ersättning. Detta passar perfekt eftersom jag var ute efter par extra träningshjul till crossen. Som på beställning med andra ord.

Vad som är dåligt är dock att Mavic verkar ha dålig kommunikation med sina återförsäljare. Enligt Mavic skulle man kunna gå till vilken återförsäljare man ville med sitt hjul - oavsett vart man köpt det - för retur till Frankrike. När jag så stegade in på Cykelcity höll de inte riktigt med om den tolkningen. Det är nämligen så att Mavic hänvisar till återförsäljaren, men tänker inte stå för returfrakten till Mavic. Konstigt. Det gör ju såklart att återförsäljare inte är så pigga på att ta emot hjul för retur överhuvudtaget, och i synnerhet inte om de inte själva sålt dem.

Nej, dåligt säger jag om hanteringen. Men två tummar upp för den generösa ersättningen.

Inga kommentarer: