onsdag, januari 28, 2009

Privatspinning - uppföljningen

Körde en timme på Friskis igår med Adam. Bara han och jag. En smula ödsligt i spinningsalen med andra ord. Men vi körde så det rykte. Korta intervaller med kort vila. Efter 50 minuter av detta var jag ganska rökt i benen. Adam kör en jävla massa spinning, leder 3-4 pass i veckan. Lägg till vårt pass och sen lite helgcykling så har du en hel del timmar i sadeln för att vara januari. Nästa vecka börjar vi med morgonträning, då med sällskap av fler i Crescendo Velo. Hoppas vi får till en regelbunden "klubbträning" vad det lider.

När vi var trötta efter spinningen så gick vi ut och körde lite styrka. Jag kör mycket styrka med boll. Cykelmuppen Jonas är ju sjukgymnast och grymt intresserad och kunnig inom det här med biomekanik. Så nu kör jag stabilitetsträning - i syfte att bli starkare i rätt muskler. Kör också övningarna så att rörelserna i hög grad påminner om rörelsemönstret på cykeln. Nu finns det säkert 100 skolor och tyckerier om hur man skall köra sin styrketräning. Men man skall ju tro på något och jag tror på det här. Sen varierar jag mig ibland och kör lite tyngre grejer som klassiska benböj och upphopp.

Idag arbetas det hemma - najs.

Inga kommentarer: