söndag, januari 04, 2009

Nytt år - nya lungor

Var och såg "Det är vi som är hemgiften" med humorgruppen Klungan precis före nyår. För er som inte sett den - gör det. Västerbottnisk humor; underfundig, svårmodig och överdriven. Briljant.

I en sketch i slutet kliver en man in på scenen och säger "Det är mörkt i slutet av tunneln, hälsar en som är framme". Som tur är så verkar det inte vara sant. Jag är på väg ut ur sjukdomstunneln efter en duvning som hette duga. Hostar emellanåt fortfarande som en gravt lungsjuk person, men orken har vänt åter och jag kan faktiskt tänka på träning.

Hur firar man sådana framsteg? Givetvis genom att kolla på en ny cykel. Jag har länge stått emot cross-träsket men det är väl bara att inse att om man skall cykla utomhus hemma i Sverige under vinterhalvåret så är det bara att ge efter och köpa sig en crossjävel. Så nu letar jag beggade crossar med ljus och lykta och idag skall jag kolla på en intressant kandidat.

Nästa vecka hoppas jag vara tillbaka i sadeln. Då peppad till tusen och kanske på ny cykel.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Min gissning är att det lutar mot en Ridley :)

/David E

Ola sa...

Och fins minsta misstanke om att det INTE blir något tävlande på crossen så ta en med skivbromsar. Jag ångrar mig fortfarande... Det skulle vara så gött att ha kvar full bromsverkan fastän allt på hojjen är igenkloggat med grus/regn/snömodd...

Anonym sa...

och jag håller med. Ridley med skivisar!Bromsgummina försvinner kvickt/Petter

Anonym sa...

Numera köper jag bromsgummi till crossen på Biltema för 14 spänn paret!

Niklas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Niklas sa...

En cross vore ju trevligt. Men MTB är ju också något att satsa på tycker jag, då blir man så här snygg när man cyklar på vintern.

Jesper Sundewall sa...

David: Fan vad det skvallras i cykelkretsar...

Niklas: Go Wassberg!

Skivbromsar? Det var väl en cykel och inte en bil jag skulle köpa...

Anonym sa...

Nååååååå?

Anonym sa...

Jag gissade rätt :)

/David E

(skrivbromsar går helt bort, hur praktiskt det än är, då kan man ju inte tävla med den)