tisdag, januari 27, 2009

Privatspinning

Idag skall jag köra spinning på Friskis och Svettis tillsammans med en cykelfrände. Han är instruktör på FS vilket innebär att vi kan låna salen för ett privatpass. Perfekt. Intervaller (surprise) står på schemat. Kanske värmer jag upp med lite styrketräning innan.

Är ohyggligt träningsmotiverad för närvarande, synd bara att det är så mycket annat som jag också vill hinna med. Inatt fick sömnen stryka på foten vilket naturligtvis inte är bra. Kommer jag i säng sent när jag har tränat blir jag trött dagen efter.

Träningsveckan ser ut som följer:

Måndag: Intervaller (5x4 lång vila)
Tisdag: Styrka + kortare intervaller (30/60)
Onsdag: Intervaller (10x4 kort vila)
Torsdag: Intervaller (30/60)
Fredag: Styrketräning
Lördag: Vila
Söndag: Distanspass 3-4 timmar

Inga kommentarer: