lördag, januari 31, 2009

Min nya leksak


Sedan igår är jag den stolta ägaren av en Polar RS400. Beställd från Storbrittanien till ett förmånligt pris, tack vare det billiga pundet. Omkring 30% billigare inklusive frakt än t. ex. cyclecomponents.

Visst är det kul att handla på nätet!? Det är något jag gillar med att gå och vänta på att avin, om att man har ett paket att hämta ut, ska komma i brevlådan. Sedan är det bara att ta med den till utlämningsstället och hämta sin gobit, eftersom att allt redan är klart och betalt! Nästan som att få en present!

Så har jag då äntligen har jag en pulsklocka som är kompatibel med programet Polar Pro Trainer, som jag använder för att logga min träning. Ingen mer manuell inläggning med vilda gissningar vad det gäller pulszoner och intervalltider. Nu blir det ordning på såväl spinningen som löpningen. Detta är ändå ett problem som har besvärat mig i två veckor nu! Ni förstår ju vilket lidande jag utsatts för. Jag älskar att ha bra orsaker att köpa nya prylar!

Inga kommentarer: