tisdag, januari 06, 2009

Nytt år - begagnad cykel

Såja, då var man med cross. Var och hämtade en beggad Ridley som Henric på Cykelcity sålde. Fina grejer, nästan löjligt fina, för att vara på en vintercykel. Det är en riktig tävlingsspringare med högprofilhjul och tubdäck. Kanske lite övermaga för vintercykling som sagt, men jag köper hellre en riktigt vass tävlingscykel för 13 lappar än en fulcross för 10. Jag fick också med fulhjul på köpet så nu skall det bara monteras skärmar så är jag good to go.

Eller BARA monteras skärmar. Notera att det inte finns några fästen för detta. Alltså kommer jag behöva köpa klammrar, borra och använda ett gäng buntband. Pyssel pyssel, men när det är klart kommer jag ha en riktigt vass träningskompis.

Mr Ridley - nu i mitt hem

7 kommentarer:

Anette Kiss sa...

Grattis till tillökningen!

Anette Kiss sa...

Fast ska du inte skriva lite mer om komponenterna??? Det är lite oväntat det där ;)

Anonym sa...

Snygg! Nästan lika snygg som min. Men det är helt i sin ordning. Man måste välja fula kompisar för att få folk att tycka att man är snyggast.

Jesper Sundewall sa...

Anette: tystnad...

MO: Inte riktigt crossväder på bifogad bild om du frågar mig. Sen väljer jag inte att gnida in att jag har carbonram (yes!), från belgien (yes! igen) och hjul från frankrike (yes! yes!). Enda smolket i bägaren är ju då komponenterna. Se ovan.

Anonym sa...

Hmm, ja just ja. Kolfiber slår högt. Och vi båda har ju Shimano. Men vad gäller de där länderna säger jag bara FREEDOM FRIES!!11ett

Anonym sa...

Kalas! Jag har länge legat på Göran O att Crescendo skall visa upp sig på Valhalls Kompiscross. Skall bli kul att se! :)

/David E

Anonym sa...

Vi kommer till start nästa säsong, var så säker David.

/David J