tisdag, januari 06, 2009

Mr Handyman

Fan vad jag är grym. Med hjälp av buntband, rörklämmor i koppar och diverse skruvar har jag nu monterat skärmar på tävlingscrossen (undrar vad förre ägaren skulle säga...). Ramen har omsorgsfullt skyddats med eltejp innan förstås. Sen har jag monterat crossdäck på fulhjulet så nu är jag redo att köra. Känner mig händig som en hantverkare.

Det har fällts lite nedlåtande kommentarer om komponentval och klingstorlek. Jag är medveten om problemet, men ibland får man helt enkelt vara en stor person och bortse från sin egen fåfänga. Så har jag valt att göra i detta fallet, även om det smärtar.

Om det skall tävlas till hösten så är det dock högst tveksamt om jag kommer till start utan att ha bytt groupset.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Släng på en 11-21 kassett så är det nog lugnt på vinterträningen även på landsväg. CX-hojar har ju en tendens att rulla lite tyngre än hjul med 21 mm däck...

Tävla CX? Härligt! Nu är det inte långt kvar till full MTB-satsning! :-)

Glömde jag nämna att det var en snygg hoj?

Anonym sa...

Nåja,
Saxat från säljesannonesen:
"Ridley X-night fullcarbon ram och gaffel. Storlek 50, rätt stora i storlekarna, denna passar mig som är 175cm

Vevparti: Ultegra SL med stronglight 42t och bbg bash.
Bakväxel: Ultegra SL
Styre, styrstam och stolpe: PRO PLT
Växelreglage: Höger 10 (10) vänster Shimano bromshandtag
Bromsar: Froglegsliknande
Hjul: Corima Aero-fälg byggda (18/32h) på Dura Ace 7800-nav. Lite småfixade med epoxy men gör sitt jobb om än inte så estetiskt tilltalande. (naven köra 2ggr)

Bakväxel, vevparti och höger reglage köptes innan cross-sm i år för att ha på denna reservhoj och den kördes endast 3-4 varv.

Sadel: SLR (lite smått tilltuffsad)

Nypris endast ram: ca 19.000:-
Pris: 13.000:-

Bild: http://tinyurl.com/a387x4"

Att sätta skärmar på denna för vinterträning känns som att hänga doftgran och tärningar i en Ferrari. Fy.

Roadrunner sa...

Schysst vinterträningshoj! SJälv kör man på en fultysk med gammal 9-delad halvt nedsliten 105-utrustning.

Och därmed har jag anledning att komma undan Cross-tävlingar :-D