söndag, februari 01, 2009

Vart tog våren vägen?

Nu när Jesper rasslar ur sig träningsinformation och Jonas är på banan igen med ett flertal aptitliga inlägg (välkommen tillbaka vännen, visst känns det fint?), så kan jag ägna mig åt den mentala biten igen.

Idag ska vi ägna oss lite kort åt motgångar. Va f... kom den här vita beläggningen ifrån? Visst är det vackert med snö ibland, men den ska inte vara här nu när jag äntligen har slutat slöa och har kommit in i tillståndet där jag längtar efter mina distanspass igen.

Jag har redan lämnat snöfasen bakom mig för i år. Det är sooo last year med snö just nu. Nu är siktet inställt på korta ben, solbränderänder och espresso i Italien.

... och där blev jag genast på lite bättre humör. Se så lätt det kan vara när man tänker positiva tankar. Jag åker iväg på första resan i april. När åker du?

2 kommentarer:

Jonas Sundewall sa...

Kanske lite optimistiskt att vänta sig vår i Sverige i januari/februari? Lite tidigt till och med för oss här nere i söder:-)Men jag håller med. Vad ska snön vara bra för?

...och tack, det känns riktigt bra!

Anette Kiss sa...

Jo, ja, kanske det. På något sätt så är jag inställd på att det inte ska komma mer snö denna vintersäsongen. Det är liksom lite passé. Förhoppningsvis smälter det bort till helgen.