tisdag, februari 24, 2009

Gårdagens intervaller

Det blev som sagt ett inklämt spinningpass igår. Men efter två dagars vilande kändes det bra i benen och framförallt pulsen svarade bra. 30/30 intervaller passar sig inte så bra på spinningpass så istället körde jag fyra långa intervaller om 8 minuter på 90-92%. Totalt 30 minuter på +90% var en redig omgång för hjärta och lungor.

Under passet hade jag en snubbe i en Campagnolo-tröja vilket ingav viss respekt. Han verkade dock vara en sådan där skum cyklist som kör spinningpass iförd cykelhandskar. Det har jag aldrig förstått mig på

Efter passet gick jag ut och körde mina styrkeövningar. Vinterns lyftande har gett resultat. I mina kråmande balansövningar känner jag mig både stabilare och starkare. Har dock insett att det inte är en övning som skall köras iklädd cykelbrallor eller tajts för jag ligger liksom på rygg och trycker skrevet uppåt till allas beskådnad. Jag blir lite blyg om jag inte har shorts på mig och det går ju ut över prestationen.

Körde också lite chins för att visa biffarna i gymmet att störst inte alltid är starkast.

Jag kanske inte lyfter lika tungt som er, men jag kan bära mig själv. Åh så poetiskt.

3 kommentarer:

Roadrunner sa...

Själv kör jag ALLTID styrketräningen innan spinnigen. Lite stela spinningben kan jag stå ut med i jämförelse med att vara dyngsvettig och i spinningkläder i gymet :-O

Anonym sa...

Om du hittar biffar på F&S så tror jag nog en uppdatering av referensramarna är på sin plats

Jesper Sundewall sa...

Roadrunner: True, men jag byter ju om emellan såklart...

MO: Sant. Det är lite hulliganwannabees över "biffarna" på Friskis. Men de spankulerar runt som de äger stället ändå.