tisdag, februari 03, 2009

Transportcykelhelvetet

Min pendlarjonne har varit en källa till problem på sistone.

Punka 1 förra tisdagen. Köpte ny slang och lagade på jobbet. Bara för att omgående få ny punktering. Fan, var det något i däcket?

Köpte 2 nya slangar på tisdagen - just in case. Hittade glasbit vid närmare granskning av däcket. Bort med den, bara för att konstatera att jag fått slangar för en 26-tummare. Skit i det och i med den ändå. Ny punktering. Av med däcket för att konstatera att gummit i kanten spruckit så ståltråden skaver i däcket.

Köper nytt däck. Nu är vi framme vid dagens datum. Försöker montera på däcket som är så tight att jag inte får på det. Efter en timme ger jag upp. På med gamla däcket igen, nu tejpat med silvertejp för att täcka skavet från ståltråden.

Slutresultat:

3 punkteringar
10 ömma fingrar
1 nytt däck (omonterat)
1 gammalt däck med tejp (monterat)
med en slang för ett 26-tums hjul.

Väl investerad tid och pengar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ta crossen istället...

Anonym sa...

Ja, det var slöseri med tid som kunde ha gått till intervaller istället. Ungefär som att stöta på en lesbisk. Har jag hört.