torsdag, februari 12, 2009

Hammarö Maxtest #1

Förstår att ni suttit som på nålar de senaste timmarna.

Maxtestet gick ok. Hade lite materialproblem då däcket slirade lite idag - om det påverkade inte alls, positivt eller negativt har jag ingen aning om, det lär visa sig nästa gång.

Hur som helst. 30 minuter uppvärmning med 3 hårdare 2 minutersintervaller under dessa 30 minuter. Sen start från stillastående och flat out i 4 minuter, med målet att ha så hög snittwatt som möjligt. Resultatet?

Test 1: 362 watt average

Gick nog ut lite hårt kanske, toppade på runt 450 watt. Nackdelen med min trainer är att jag inte kan se hur det fördelades över de 4 minuterna, men om jag skall gå på känsla så hade jag en liten svacka mellan 2.30-3.30 för att sen ösa in i mål. Ganska klassisk svackperiod - man är trött och har ganska långt kvar.

Nästa test om en vecka ungefär.

Inga kommentarer: