onsdag, februari 04, 2009

En helt vanlig morgon

En helt vanlig morgon så vaknar jag halv 7. Beroende på dagsformen kliver jag upp då eller en halvtimme senare efter idogt snooozande. Varken jag eller Sara vill ha väckarklocksansvar, för den som har det måste ju stänga av klockhelvetet och blir därmed den som också kommer ur sängen först.

I morse hade hon ansvar och jag låg och mös, kroppen ville inte riktigt vakna. Sen går jag upp och tar fram frukosten - den är oftast mitt ansvar då jag jobbar hemma mycket nuförtiden medans hon skall iväg. Frukosten har verkligen blivit något jag börjar uppskatta och vårda. Förr kunde det vara rostade mackor med salami ackompanjerat av ett glas O'boy. Nice, men inget man står sig på under hårdträning. Nej nu är det fil med hallon, valnötter och bran flakes. En eller två mackor, kaffe och ett glas grapefruktjuice. Herregud, när jag skriver det så ser jag verkligen hur helpräktigt det är. Men jag står för det.

Sen läser vi tidningen. Jag läser ekonomi och sport, Sara kultur, sen slåss vi om del ett. Eller så läser ingen den. Har vi tid kommenterar vi saker. Idag konstaterade jag att Dawit Isaak, den fänglsade journalisten i Eritrea, har förts till sjukhus. Några korta kommentarer om hur sjuk den historien är och sen läser vi vidare. Sara undrade om vi skulle gå på Afrikansk filmvestival, temat är "diasporan" och så får hon förklara det ordet för mig. En förklaring som går hem, även om ordet är ganska krångligt. Eller så används det bara krångligt.

Sen går Sara till jobbet och jag dricker mer kaffe och försöker komma igång med arbetet. Ibland går det sådär, och då bloggar jag. Som nu. Och tänker på träning och surfar in på cyclingnews.com...

En helt vanlig morgon.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tänker också på träning...
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=3362252
Var kör vi till helgen?

Anonym sa...

Funderat på att börja ”blogga” också… NOT! Då det känns rätt så 2007! Kom : Christofer Stevensson.

Anonym sa...

Jag kommer att ha roligt resten av dagen åt det faktum att Anonym lyckas klaga på att blogga är 2007 och i samma veva använda NOT-uttrycket.

Jesper Sundewall sa...

Ja, och använda citationstecken runt "blogga". Jag själv funderar på att börja "träna", kanske "cykla". Verkar det "vettigt"?

Anonym sa...

http://www.christoferstevenson.se/sv/aktuellt/nu-drar-jag-.html

Anonym sa...

tycker bara att det är så tramsigt att blogga om hur en vardagsmorgon ser ut? Vad spännande, eller hur? Och på en cykelrelaterad sida dessutom, gäsp.

Jonas Sundewall sa...

Tramsigare än att helt anonymt komma med dryga kommentarer på nätet??