torsdag, februari 19, 2009

I förrgår

Hände en konstig grej.

Jag och Sara satt och åt middag. Korv (det är väsentligt för historien).

Plötsligt hör jag hur ytterdörren smäller till. Sara, som sitter vänd mot dörren, skriker till av skräck "Nej!". Jag vänder mig om och ser en stor jävla hund komma inrusande, full fart, in i köket. Jag flyger upp och tänker att nu biter hundjäveln ihjäl oss. Efter Monica Antonsson historien tror man ju att någon galen bloggare är på jakt efter oss liksom.

Men hunden vara bara glad, och jävligt korvsugen.

Jag får tag i rackaren och drar ut honom i trapphuset och skriker för att se om någon är där. Tjock karl kommer rusande upp och sa att hunden hade satt iväg och han inte hängde med. Kanske var det korvlukten? Antagligen. Han försäkrar att hunden är snäll, men i samma ögonblick sliter den sig och tar en runda i full fart runt lägenheten igen. Snäll kanske, men helt knäpp.

Sen fick jag torka dregel på hela köksgolvet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

eh, personligen brukar jag ha ytterdörren låst....

Jesper Sundewall sa...

Men då kom du int från Norrland det hör ju ja de. Vad skulle då en Anders säga när han kom å vill ha kaffe å dörrfan ä låst?

Men du kanske har gott om hundar som våldgästar? Fan jag måste lära mig hur det funkar i storstan.

Anonym sa...

HUr lyckades han öppna dörren? Även om den var olåst?
Som en annan inflyttad 08a har jag också fått lära sig att man låser om sig, känns knäppt.
På samma sätt tar man med sig träningsväskan IN I gymmet, inte lämna den i omklädningsrummet...
I Stockholm harman särdeles svårt att skilja på Mitt och Ditt tydligen.
Spontanbesöken är oxå väldigt få, dörrarna är ju låsta... :-(

Jesper Sundewall sa...

Joachim: Ägaren bekräftade hundens förmåga till dörröppning... De måste antagligen låsa in korven hemma hos dem.

Anonym sa...

Nä, jag är int norrlänning och jag tror att det där är en myt dvs att man inte låser om sig i norr (norr om norrtull då eller var går gränsen?).

Vad Anders skulle säga? Tja, det brukar finnas en ringklocka på dörren och plingar den så är det bara att gå och öppna, så funkar det här! Om det är en kär gäst så kan han väl få en nyckel? Om det till äventyrs är så att det finns fler tjuvaktiga individer i storstan så beror det säkert på att antalet individer är så mycket större här....