måndag, februari 23, 2009

Den komplicerande faktorn...

Jag har ju tidigare ordat om arbetets hämmande effekt på träning. Idag har jag fullt upp och försöker febrilt hitta en lucka för träning. Det tänkta trainerpasset får stryka på foten och istället panikspinner jag nu på jobbet klockan 18. Tur att det ligger vägg i vägg för annars hade jag inte hunnit. Har jag tur kan jag också hinna med lite styrkeövningar efter avklarad pedalsession.

Senare i veckan kommer fler störande moment vilket redan oroar. Jag måste sannerligen se till att få ordning på det här med jobbet innan det är dags för säsong - såhär kan jag inte hålla på!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var sak har sin tid, och så länge du har kunnat köra på kontinuerligt så länge som du har gjort - så gör ett pass till eller från inte så mycket.
Kostar nästan mer neggo energi att gräva ner sig för ett missat pass än själva missade träningseffekten.
Jag är t ex förkyld och försöker intala mig att det inte gör så mycket. Hellre nu är under säsong iaf!

Fredrik sa...

Jag brukar se den tilltvingade vilan som jobbet ibland medför som en del av träningen. Ibland hinner jag inte träna och då passar jag inte sällan på att ta ytterliggare en dag för att vila ut ordentligt.
Sedan går jag på det igen med full kraft!

Jesper Sundewall sa...

Jo, det är väl sant. Men det är störande när man har en plan som man försöker följa. Nåväl, planer är till för att ändras. Och jag hann ju trots allt träna.