måndag, februari 16, 2009

Dagens intervaller

Idag hade jag lite mer tid för träning så jag kunde ta gott om tid till uppvärmning. Hela 30 minuter rullade jag igång innan det var dags för hårt arbete. Märker att kroppen svarar bra på lång uppvärmning med några korta hårdare intervaller, och den lärdomen tänker jag ta med mig in i årets temposäsong.

5x4 vila 4 på menyn idag. Tänkte trissa lite så jag höjde från förra veckans 290-300 watt till 300-310. Låter kanske lite, men det känns. Pulsen var dock ungefär i paritet med förra veckans insats och jag kände mig stark.

Lite maxspurter som avslutning och slutade på 941 watt som max. Allt som vanligt med andra ord och inte en centimeter närmare 1000. Tror för övrigt att min mätare går i botten på 999, det ryms knappast fler siffror, men jag har inte belägg för det ännu...

Inga kommentarer: