söndag, februari 08, 2009

Bosön

Idag var det som sagt Bosön med ECI. Bra träning under ledning av Gingsjö Sr som styr med järnhand. 8x8 minuter på stegrande fart. Sista två gick på 41,5 i snitt och det kändes helt okej. Ifjol flög jag av under den sista intervallen, i år kände jag att jag inte ens hängde på gärsgårn. Gött. Jag tänker att det är den intensiva intervallträningen som gjort susen.

Denna vecka blev det "bara" sex timmar cykel, men det har varit 6 timmar intervaller så det är ändå inte så illa. Nästa vecka blir ytterligare en intervalltung vecka för att sen ta en lugnare vecka.

Så planen är:

Måndag: 30/60 intervaller
Tisdag: 30/30 intervaller
Onsdag: Hammarö Maxtest
Torsdag: 10x4 vila 1
Fredag: 5x4 vila 4
Söndag: Distans

Ungefär - lägger alltid in en brakslapp för smärre förändringar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig träning idag!
Åkte direkt till Cykloteket och köpte nya höljen/vajrar så att cykeln slutar spontanväxla och att styret faktiskt går att vrida på...
Träffade på Linus Dahlberg (Vallentuna CK) som jobbar där, han berättade att de körde på Bosön igår, men började sina intervaller på 40 km/h och ökade från det... En kille hamnade tydligen i höjdhoppsmattan oxå... Nä, då körde vi bättre!

Anonym sa...

Vars är bodybuildingen?

Anonym sa...

ska du köra senior eller elit iår?

Anonym sa...

Notera att det inte går att öka så mycket efter 40 i snitt.. Då det finns stor risk att slå i pedalerna i svängarna.. :) 41,4 är på gränsen till för fort.

Jesper Sundewall sa...

Joachim, tuff skit - men som Alex säger så låter det lite farligt... Under catch up övningen kom jag in i en kurva i 45 och det kändes allt annat än stabilt.
MO: True, jag glömde det i mitt mjölksyrekoma!
Håkan: Tänkte blanda lite, mest senior men lite elit när det passar och känns meningsfullt, särskilt GP-lopp.
Alex: Tack för igår - grym träning.

Anonym sa...

tack själv! Nu blir det fortsatt trainernötande ett tag till