tisdag, februari 10, 2009

Sveriges största cykelblogg - uppföljningen

Som ni såg igår gick cykemuppar.se fram med stormsteg i besöksstatistiken och för en dag kanske vi kan titulera oss Sveriges Störst Cykelblogg.

Nu var det tyvärr inte cykelskrivandet som föranledde läsarstormen, igår hade vi cirka 600 besökare, utan tyvärr något helt annat. För några veckor sedan skrev jag ett inlägg som hette "vilodagsaffekt" där jag berättade att jag anmält Janne Josefsson till Granskningsnämnden för Radio och TV. Igår hade någon snokat reda på och begärt ut anmälan och då tog det fart på andra bloggar, särskilt Monica Antonssons blogg, och bland kommentarerna där

Jag tänker inte ägna mer energi åt detta här, vi skriver ju i första hand en cykelblogg. Jag kan bara notera att om så bara för en dag så var vi igår, så vitt jag vet, sveriges största cykelblogg! Synd bara att det inte var cykelskrivandet som genererade det. Det skrivs lite om cykel, men Janne Josefsson prenumererar antagligen på radionämndsanmälningar. Jag efterlyser en bättre balans.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag citerar dagens ungdom: lol!

Att läsa kommentarerna på MA's blogg beredde mig glädje för resten av dagen. Stor humor.

Nu är vi förvisso oense i sakfrågan, men att anmäla Janne Josefsson, till vad det än må vara, kan aldrig vara helt fel.

Anonym sa...

MO, varför är det rätt att anmäla Janne Josefsson, till vad det än må vara? Det låter inte riktigt sakligt i mina öron....

Förövrigt så anser jag att JS ska starta en annan blogg för denna typ av diskussioner och hålla cykelsiten kliniskt ren till förmån för cyklingen!

Anonym sa...

Anonym: Jag citerar dagens ungdom igen: Orka borka inte förstå!1

Jesper Sundewall sa...

MO: Jag håller med. LOL med stora bokstäver till och med! För att TYDLIGT visa vad jag tycker. Sen så glädjer det mig att vi kan vara oense i sakfrågan utan att ta till (alltför) plumpa argument. Månne för att vi är så trygga i våra cyklar?

Anonym: Vi försöker hålla siten ren från allt annat än cykling men denna, precis som andra cykelbloggar, solkas emellanåt ner av annat. Jag vet, vi borde vara mer insnöade, men vi jobbar på det. Jag LOVAR.

Campagnolo sa...

Tänk om den energin som användes på MAs blogg istället användes för cykelträning! Det skulle inte finnas en person i Sverige som vore överviktig.

Anonym sa...

Du MO : dagens ungdom? Anser du att du tillhör den generationen? Annars får du gärna använda bekripliga formuleringar istf rövarspråk!

Jesper Sundewall sa...

Anonym: Vänligen tvinga oss inte att moderera debatten här. Skriv inlägg med namn om du vill diskutera något. Om du bara i allmänhet vill kommentera ett inlägg så får du dock gärna göra det anonymt.

Anonym sa...

Janne Josefsson...
Ryktet säger att man säljer hus på Åstol med argumentet "så nära Peter Harryssons och så långt ifrån Janne Josefssons hus som möjligt"

:-)

Anonym sa...

Till Christer : Det säger väl mer om den personen än om Janne Josefsson i så fall. Förövrigt anser jag att JJ gör ett bra jobb dvs är en pinne i röven på etablisemanget och makten