tisdag, februari 24, 2009

Dagens intervaller

Dagens pass avklarat. Det var trainer i hemmets lugna vrå som gällde. 20x30/60 (arbete/vila).

Återigen måste jag få hylla effektmätaren. Jag vet inte hur ni funkar, men jag trissar gärna mig själv genom att se att jag kan ta i mer, längre, bättre och med effektmätaren blir detta svart på vitt. Missförstå mig inte, att ha känsla är också viktigt, men för mig är det bra att ha lite hets när jag kör intervallerna på trainern.

Idag trissade jag ännu lite högre och försökte ligga mellan 410-420 watt hela tiden och var ofta uppe och nosade runt 430 watt. Och jag klarade det. Visst, det var lite jobbigare framåt intervall 15-16 än det brukar vara, men det är ju helt i sin ordning. Skall jag kunna ligga på 400 watt i fyra minuter - ja då måste jag ju träna en bit över det när jag kör korta intervaller, så enkelt är det.

Så det käns som jag gör progress. Det var tänkt att Hammarö maxtest #2 skulle gå av stapeln denna vecka, men jag skjuter på det till nästa. Veckans träning blir avkortad av resor, först till Köpenhamn i morgon för jobb och sen till Malmö i helgen för farmors begravning. Trevligt att få träffa tjocka släkten, även om det är för en sorglig omständighet.

Inga kommentarer: