måndag, april 20, 2009

Nästa resa

Jag brukade ju skriva ihop en del efter varje resa, men nu är jag mer inriktad på vad som komma skall. Både efter den underbara Cinque Terreresan (rekommenderas) och nu efter två fina veckor i Italien så har inte skrivinspirationen direkt flödat.

Istället tänkte jag delge er vad som är på gång i juli. Det är den gemytliga staden Colmar som hägrar och tänka sig att jag ska dit samtidigt som Le Tour ska besöka staden. Etapp 13 och etapp 14 avlutas och påbörjas när jag är där.

På bekräftelsen för boendet står det "Hotellet har bekräftat att det finns ett rum där cyklarna kan låsas in." Ni kan ju förstå vad det innebär. Förutom de stigningar som nämns under etapp 13, så har vi ju alla "ballonger" i närheten. Petit Ballon, Grand Ballon, Ballon d'Alsace och Ballon de Servance. Nu lär vi väl inte besöka alla, men någon liten stigning kommer det definitivt att bli utöver tourtittandet.

Känns bra!

Inga kommentarer: