onsdag, april 08, 2009

Vanans makt

Man blir helt skadad av att träna mycket. Nu börjar jag känna mig lite otränad, säckig och ur form. Eller känna mig och känna mig, jag börjar tänka det. Så funderar jag lite mer och inser att i söndags tränade jag 3 timmar. I måndags ingenting. Och så igår i 45 minuter.

Hmm, kanske ingen jättefara på taket ännu. Särskilt med tanke på att ikväll stundar intervaller på Gärdet. 5-6x4-5 brukar det bli. Åtminstone tre klubbkamrater dyker upp vilket borgar för att det kommer gå fort.

Om man funderar på det, och det gör jag ju, så kommer jag då fram till att jag kommer behöva dra ungefär 1.20 per intervall, alltså totalt 6-7.20 minuters jobb i spets på hela passet. Låter ju hur lite som helst, men samtidigt vet jag att det kommer vara så jobbigt så jobbigt.

Kanske skall tugga lite styrlinda ikväll.

1 kommentar:

mo sa...

Jesper, möt paddfaktorn. Paddfaktorn, säg hej till Jesper.

[förfluten tid utan träning]
*
[paddfaktorn]
=
fetma

Där
p = f(t)
dp/dt > 0

t = träningsmängd
p = paddfaktor