lördag, april 11, 2009

Östgötaloppet - prel startlista

ckhymer.com kan man titta på den preliminära startlistan till Östgötaloppet.

Värt att notera från seniorklassen:
  • Fjolårssegraren är med, likså förr årets tvåa.
  • Värnamo, Fredrikshof och Valhall mönstrar alla stora trupper, arrangörsklubben dock endast tre man. 
  • Cykelcity.se har inga namn i listan

Det ser ganska öppet ut på papperet.

Noterat i elitklassen: Valhall har 18 åkare anmälda. Nästan så man börjar undra om det bör finnas begränsningar på antal startande per klubb.

6 kommentarer:

Johan sa...

Cykelcity finns med nu. Vi blir 10 gubbar om man räknar med Mario som säger sig vä både tjock & hostig.
Skulle inte du köra elit?
Mvh Johan N

Anonym sa...

apapap, ska man inte principiellt köra elit om man har elitlicens och den klassen finns tillgänglig?

Jesper Sundewall sa...

Johan: Tänker köra elit några gånger under första halvan av sommaren då bra tillfällen ges. Men i första hand tänker vi ju köra som ett lag, för det är roligare än att köra ensam i elitklassen (och antagligen bli avställd). Sen får jag se om jag klassar om till vet-sm eller, det beror på hur mina försök går...

Anonym: Tydligen tycker du det, jag är av en annan uppfattning. Nåt som är säkert är att jag inte kommer köra H30, för det får jag inte.

Anonym sa...

alla som inte är 30 som kör i senior har väl elitlicens?

Jobbigt för Mario att va förkyld och tjock i 5 år :-)

Göran O

mo sa...

Säger inte 99% av startfältet alltid att de är tjocka och hostiga?


Och förresten. Apapapap, ska man inte principiellt skriva under med namn om man på tangentbordet har tillräckligt med bokstäver för att stava det?


För att förtydliga för de som inte vet vad mo gömmer:

/Mats-Olov

RocknrollSimon sa...

Tjena Jesper!!! Ser att vi har samma tävlingar i kalendern (fast missar farsta krossen pga tattuering, jävla image...). Var fick du upp listan på deltagare?? Cykla hårt!