onsdag, april 15, 2009

Tävlingspremiär

Ikväll smäller det. Grosser Preis and der Golfbahn, första deltävlingen i Stockholm CF:s ESDUU cup. Har fått lite inside info om banan. Vet vad som väntar och har taktiken klar. Vi blir fem som kommer till start från klubben så vi har fina chanser att vara med och ställa till lite oreda.

Laddningen mentalt är bra, hur benen står sig vet vi cirka 19.30 ikväll. Vet inte hur ni fungerar men min puls kan rusa några slag bara jag tänker på att jag skall köra en tävling. Så var det till exempel igår kväll när jag för jag vet inte vilken gång i ordningen gick igenom tävlingsscenarier för kommande säsong. Skall bli skönt när man kommer igång att tävla, då brukar en del av hetsen släppa.

2 kommentarer:

Roadrunner sa...

19:30 innebär alltså Elit-klassen i ESDUU för dig? gött. Då ses vi i klungan!

Själv känner jag just nu mest ångest inför kommande mjölksyra.

Jag körde där ifjol så jag vet vad som väntar. Ifjol i senior och då gick det bra, iår i elit och då får vi väll se...

Jesper Sundewall sa...

Nja, jag tänkte nog snarare på att jag är i mål 19.30. Vi kör senior hela gänget. Jag har ju en pallplats totalt att försvara! Kanske blir det elit i någon av tävlingarna, jag bestämmer mig lite från dag till dag - ytterst velig.