fredag, april 03, 2009

Italien nästa

Jahaja, då var det mesta packat. Eller cykeln är klar i alla fall, så nu ska bara resten knölas ner någonstans i någon väska. Väderprognosen för Skåne är strålande sol och svaga vindar och så väljer jag att åka ner till regniga Italien. Tyck inte synd om mig, för det är det verkligen inte. Cykeln har fått sin fina Wolfgaffel utbytt mot en 3T och jag har två veckor framför mig i Italien. Vad ska jag säga - Vattentäta strumpor är nedpackade tillsammans med vita cykelskor. En annan är förberedd för vått och torrt. Livet känns bra och snart så återser jag många cyklister som jag trivs väldigt bra med. Halsen gör lite ont i och för sig. Jag kanske skulle ta en glas av Le Dic'otto Lune, den godaste grappa jag någonsin smakat, som bara råkar befinna sig hemma hos mig. För halsen och för att det är gott. Skål! Måste packa klart. Återkommer om två veckor eller så.

Inga kommentarer: