söndag, april 05, 2009

Sista dagen - kustvägen

Sista dagen på Mallorca idag. Jag och Göran var de enda två kvar på ön. Från vår klubb alltså. Körde äntligen den infernaliskt vackra kustvägen som det talats så mycket om. Vädret innan har inte inbjudit till åkning bland backar längs vindexponerade kuststräckor. Men idag var det bara underbart. 3 relativt lugna timmar, så lugnt det kan bli med 1400 höjdmeter. Jag vet inte hur ni funkar, men jag har problem att ligga under 80% när det lutar mer än 5%. Men det är gott så, det skall ju vara träning också.

33 timmar cykel blev det på 9 cykelpass. Är helt klart nöjd med det. Fokus har varit på distans men har tryckt på uppför vilket gett några långa tuffa tröskelintervaller. Har också slängt in en del 30/60 på de kortare passen samt lite spurtträning.

Vi hade hoppats träna mer lagtempo, men vädret bjöd återigen inte till någon lust till sådant. Nåja, det kan vi göra hemma också.

I morgon bär det hem till allvar och ansvar. Jag bävar. Bilder från idag nedan.



3 kommentarer:

Roadrunner sa...

Visst är kustvägen rätt härlig, inbjuder till ofensiv åkning och nedsåkningen mellan Valdemossa och Deia är ju bara strålande!

Skönt att ni fick avrunda med en bra dag, då är det ett gott sista avtryck ;-)

Anonym sa...

Väldigt skönt att avsluta med en dag i väder så som man hoppats det skulle vara. Även vi körde delar av kustvägen under lördagen. Alcudia - Valdemosa - Deja -Soller - Orient - Lluc - Pollenca - Alcudia.

Tack för finåkningen bakom er förra lördagen :)

Anders Avesta/CK Valhall

Anonym sa...

Kustvägen är riktigt bra, men grym om man trycker på...iaf för mig :-)
ang vädret så hade jag "bara" 2 riktiga misär dagar med regn hela passen å 2 med regn delvis på 16 pass så det är ändå ok!

Göran O...i vårform!