måndag, april 20, 2009

Jag älskar Skatteverket

Precis hemkommen från informationsträffen på Skatteverket. Det var ett hundratal entusiaster från ideella föreningar där. Tillställningen hade allt.

1. Torra skämt om Skatteverket "till kaffet bjuder vi på en liten kaka, se det som en liten skatteåterbäring".
2. Tanten som ställde 1000 frågor av egenintresse.
3. Äldre herren som inte kunde överlåta åt en ung byråkrattjej att göra sin presentation ifred utan var tvungen att flika in ibland och rätta henne "men visst finns det tillfällen då en verksamhet är inkomstskatteskyldig fastän den är momsbefriad..."

Ja, ni hör. Allt!

Sen lärde jag mig lite också. Som att inkomster kan bli skattebefriade av hävd. Så nu kommer vi på innovativa sätt att finansiera vår verksamhet, ser till att få en kritisk massa med oss och sen driver vi caset i regeringsrätten. Jag tänker till exempel modelljobb - cykelmodeller är stekheta just nu.

Bakre raden var besatts av tanter och jag. Gubbsen satt längre fram där de kunde få orera mer.

Inga kommentarer: