måndag, april 06, 2009

Berlin, Tegel flughafen

En måndagskväll på Tegel, den flygplats som vän av actionfilmer känner igen från Bourne Supremacy. Jag sitter i något slags annex där begränsat antal flyg avgår från - och därmed finns det också begränsat med nöjesmöjligheter.

Efter att ha blivit utskälld av cafépersonalen för att jag inte tydligt visade att den bakade potatisen inte var min så har jag roat mig med att jobba ordentligt för första gången på en vecka. Har läst, kommenterat, skrivt och gjort allt det där som en forskare cum konsult cum bullshitare gör hela dagarna.

Till slut stod jag dock inte ut längre utan köpte mig en timmes svindyr onlinetid och nu är jag i IT-träsket igen. Mina trogna klubbkamrater hade förstås hunnit skicka 15 mail om tävlingar, boende, nästa års cykelläger osv under de närmare sju timmar jag varit offline så nog hade jag att göra.

Aaaah, liebes flughafen

1 kommentar:

Anonym sa...

ha ha! vem klarar mer än max 1h jobb innan cyklesurfningen tar vid????
GO-som skulle jobbat lite sista dan här på mallis istället blev det 1h lugnt rullpass i solen, 2h fika på stan, 3h solning och kanske en kvarts jobb.....max!