torsdag, april 16, 2009

Finfina intervaller

Körde med Valhall på Gärdet igår. Kände efter gårdagens mangling att jag behöver mer fartträning och Valhall är ett ypperligt sällskap för detta. Många starka cyklister som kan plåga varandra.

Vi körde catch-up. Alltså två personer sticker iväg och ges en lucka på ca 20 sekunder. Sen jagar övriga 4-5 i lagtempoform ikapp. Mina ben imponerade inte heller idag, men jag gjorde absolut inte bort mig.

I morgon blir det lite rullande samt spurtträning. Lite som det där sista simpasset innan en tävling då man mest rullade lugnt och sen maxade några 25:or.

Daniel Rytz var och tränade. Han har ju skrivit på sin blogg att det är tub som gäller i år och visst körde han själv tub. Det gjorde ju även jag. Såklart. Sen hade jag inte min tub lika föredömligt rullad som han. Och den sitter fast med en klarblå rem från Järnia. Not so snyggt, men högst funktionellt.

Inga kommentarer: