måndag, april 27, 2009

Dagens intervaller

Fyra dagar kvar till vårens största mål - Hammarö 3-dagars.

Kan inte påstå att laddningen varit som förhoppad. Har snarare känt mig lite seg, trögstartad och svag. I viss mån tror jag det bygger på att mina egna förväntningar på vinterträningens utfall varit för höga. I viss mån på att jag kanske kört lite väl hårt. I viss mån på att jag behöver några omgångar för att komma igång och få upp farten.

Nåja, 3 hårda omgångar har jag fått och farten är bättre. Får jag bara hålla mig frisk, mycket skit i luften nu, så skall jag säkert kunna göra en helt okej tävling.

Tänker köra ganska lugnt hela veckan fram till Hammarö. Det blir fortsatt intervaller i passet men det blir färre och mer tid för vila emellan. Som idag när jag cyklade på lunchen. Körde en halvtimme uppvärmning och sen enminutersintervaller på stegrande intensitet med två minuters vila. Sista på 400 watt.

Resten av veckan ser ut som följer:

Tisdag: Tempocykel. Testa utrustningen inför fredag, den har inte fått cykla ute sen i höstas.
Onsdag: Längre rullpass med en del intervaller
Torsdag: Kort pass med lite fartinslag här och där
Fredag: Hammarö prolog

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med Hammarö! Här nere i södern cyklar vi Wendes 2-dagars, så ni slipper konkurrens härifrån iallafall./Petter Eiring

Jesper Sundewall sa...

Känns skönt att höra för det ryktas att du är snabb på tempohojjen! Lycka till på ert håll.