onsdag, april 15, 2009

Körv

Såg på nätet att någon hade tatuerat in "Körv" på armen. Coolt.

Jag kände mig som en körv idag när jag körde ESDUU. Fan gick det undan i senior eller var det bara jag som hade filmjölk i benen? Vallentunas GP-bana är en tuff rackare med en jobbig målbacke som passerades 15-talet gånger. Alla gånger kördes det som satan och i alla fall en gång var det jag som stod för farthållningen - dock utan att lyckas skapa något. Jocke var loss i två varv, men fick aldrig något utrymme.

Efter halva loppet gick jag in i överlevnadsmode. Tänkte spara mig till spurten. Men så roligt blev det inte för jag flög av klungan med två varv kvar. Ni kanske har varit med om den där situationen när man tror man sitter mitt i klungan baserat på hur många man har framför sig. Men när man tittar bak så inser man plötsligt att man är sist, för övriga har redan flugit av. Aj. Inte bra.

David försökte släpa tillbaka mig men jag kunde inte ens hålla hans hjul på platten, så dåliga var benen. Försmädligt med två varv kvar. Men man behöver ju inte skämmas när man rullar i mål tillsammans med en SM-medaljör, eller hur funkar det?

Funderar på att straffa mig själv med att starta i elitklassen i nästa deltävling. Då får jag i alla fall ett fem minuter längre träningspass.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Resultatlista?

Roadrunner sa...

Du är välkommen. SJälv funderade jag på att starta senior för jag var så tidigt till start. Men sen bev det ett Top Gear avsnitt på Iphone istället. :-)

mo sa...

Så vars är bilden på tatueringen då?

Anonym sa...

Åkte du av i seniorklassen kanske det är en ide att placera sig top 5i den innan du åker elit????? eller???

Jesper Sundewall sa...

Anonym: Det kanske är läge att sluta skriva sura kommentarer - annars kommer jag börja använda papperskorgsikonen. Om du har följt den här bloggen förut så kan du kanske dra dig till minnes att jag har flera topp tio placeringar i senior.

Eller så fortsätter du muppa på så får jag anledning att radera dig. Ett alternativ är förstås att skriva under med namn, då kan du få vara kvar, även om du är sur.