söndag, juni 21, 2009

Ut på landet

Får se hur det blir med både tränande och bloggande kommande vecka för vi drar ut på landet. Nu ligger förvisso landet på lagom avstånd från hemmet, ungefär 10 minuters cykelfärd, så i realiteten kanske effekten blir omärkbar.

Min ömma moder har en kolonilott på Södermalm, närmare bestämt nedanför Södersjukhuset. Nu när hon så är på resande fot har jag och S lagt beslag på den. Det är som att flytta ut på landet mitt i stan - helt fantastiskt. I morse vaknade jag på loftet och tittade ut över den stilla Årstaviken. Läste en stund i Bradley Wiggins självbiografi för att sen äta frukost ackompanjerad av sång från knappt flygkunniga talgoxungar.

Ikväll väntar en joggingtur runt viken, kanske följt av ett bad. Kanske inte.

3 kommentarer:

Simon Wiberg sa...

Det här inlägget är som gjort för att väcka saknad och nostalgiska känslor hos en gammal vän.

Roadrunner sa...

På landet?? *ASG*

Jesper Sundewall sa...

Jag misstänkte nästan det, och du fanns i min tanke när jag skrev det. Det är precis lika vackert nu som sommaren 2000.