måndag, juni 29, 2009

Orättvist

Idag var det fyra ungtuppar som korsade tegelbacken samtidigt. Vid passering centralen låg vi tre stycken i bredd. Ingen skänkte den andra så mycket som en blick, låtsades helt oberörda. Efter passering McDonalds satte jag in rycket och tryckte på. Nådde trafikljuset vid LO-borgen först. 1-0.

Förbereder mig för fortsatt kamp - men vad händer. De andra två skippar trafikljusets röda sken och sätter av. Vafalls. Känner mig som Emma Johansson i helgens SM - när man är favoriten kan man inte förvänta sig att folk spelar schysst.

Ser att ena kombatanten tar samma väg som jag tänkt och när det blir grönt släpper jag loss vargen inom mig. Är ikapp innan Bonnierhuset, ställer honom snart därefter. Vid sista trafikljuset innan Solnabron kommer han ikapp igen - kör åter mot rött - jag låter honom gå. Den moraliska segern är ändå min.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag var på plats på SM och det var inget oschysst lopp på något sätt Emma var bara sur för att hon inte kunde vinna proffserna bevakar varandra då tar andra för sig.
/Gualberto