onsdag, juni 03, 2009

Gårdagens intervaller

Igår var det fartpass med Valhall igen. Ni som bor i Stockholm vet hur vädret var här igår. Klart cykelovänligt. Trots detta så samlades säkert 30 cyklister vid Slussen för en tur via Årsta Havsbad.

Jag gillar verkligen inte att cykla fort i stadsmiljö när det regnar. Jag blir feg och ligger långt bak och är rädd för att krascha och dö. Det gör att jag såklart får jobba mycket, särskilt vid alla igångdrag.

Efter spurten vid Årsta Havsbad, när vi rörde oss på närmast bilfria vägar, kaxade jag till mig och var framme och sprätte lite. Inte så mycket, men jag tog några förningar och hämtade in nåt attackförsök. Så fort som det går på de här passen så behöver man inte jobba så mycket för att bli trött.

Vid Farsta vek jag av för jag ville köra maxspurter på vägen hem och jag hann med sex eller sju stycken under nedrullningen.

Summa summarum. Formen är ganska god känner jag. Nu var jag förvisso feg igår, men jag kände att jag hade ganska bra tryck i benen när jag väl körde, och återhämtningen mellan kraftansträngningarna är god. Skall bli kul att köra lite köttar-gp nästa vecka.

2 kommentarer:

Roadrunner sa...

Låter bra, Tufft att skarva på ett Tisdagspass med lite maxspurter! Lite avis är jag faktiskt även om vädret var lite avskräckande. Själv satt jag hemma i soffan och hostade.

Tom sa...

Härligt! Elit-GP:n är alltid roliga! :D






Eller hur var det nu igen?...