måndag, juni 22, 2009

Dags att landa

Har funderat hit och dit och kommit fram till att jag kommer trappa ner på cyklandet för ett tag. Av flera anledningar. Jag ger ett par exempel.

Jag hinner inte. Helt ihålig ursäkt men jag kör den ändå. Måste nu fokusera på att bli klar med mitt avhandlingsarbete. Träningen utgör en ventil här, men att känna ett måste för träning gör det inte.
Det är få tävlingar kvar. Som bekant flyttar vi i augusti, och eftersom jag inte kör Veteran SM är det inte många tävlingar kvar på rimligt avstånd från Stockholm. Jag åker till Kina en vecka i juli och dit får cykeln inte följa med. Och sen drar vi söderut på semester. Månne försöker jag klämma in ett GP i skånetrakten om det går att synka planeringen.

Detta betyder alltså inte att jag kommer sluta träna, jag kommer bara att sluta träna lika rabiat. Hinns det inte så hinns det inte och jag kommer inte stressa upp mig och klämma in pass bara för att.

Hitills har årets prestationer varit sämre än förhoppat, men så är det ibland och det är bara att ta nya tag. Nästa säsong har jag ju möjlighet att träna ännu mer och det är högst troligt att jag dyker upp på en del tävlingar i Sverige - även om vi bor i Tadzjikistan. Air Baltic flyger nu direkt från Riga till Dusjanbe och plötsligt blev långtbortistan mycket närmare stan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Min erfarenhet, både från eget och andras avhandlingsarbete, är att de flesta behöver stänga in sig i "bubblan" en tid för att verkligen leva med verket och sy ihop säcken. Med disputationen avklarad kan man vidga horisonten och ta sig an resten av tillvaron igen. Välkommen tillbaka då :)

Anders i Avesta/CK Valhall

Roadrunner sa...

Tråkigt att du känner att det inte fungerar nu när du hade elitfunderingar också, men jag förstår dilemmat!

Du får återkomma till VM som landslagsåkare för Tadzjikistan ;-)

Tom sa...

Harmoni och mindre rabiat träning kommer bara göra dig bättre. Lycka till med livet i öst!

Jesper Sundewall sa...

Anders och Tom: Så sant som det var sagt.
Peter: Vem vet - det skall bli spännande att se hur cyklingen, både MTB och landsväg, ser ut i Tadjik.

mo sa...

Du pallar inte, helt enkelt.