måndag, juni 29, 2009

Cykel-SM

SVT körde ett inslag om Gotland igår. Kul att se lite TV-bilder från SM. I dagens DN nämndes tävlingen inte ens.

Jag gillar Fredrik Ericsson som cyklist och han verkar också vara en schysst kille. Men inte kan han spurta inte. Det kom inte som någon överraskning för invigda i sporten, men blir smärtsamt tydligt när man tittar på spurtuppgörelsen mellan honom och Markus Ljungqvist. Synd att han inte kan det, för jag unnar honom verkligen ett linje-guld. Nästa år får han gå loss solo.

3 kommentarer:

mo sa...

Så otroligt kul att Morén fick ta bronset. Det förtjänade han.

Och. Jag ser det här som en framgång för Skellefteå. Brons. Jävlart säkert.

Roadrunner sa...

Jag hade skrivit hem om en 14:e plats! Lite skillnad på nivå kanske... :-/

Hade jag varit Gustaf Wangel hade jag också skrivit hem om att jag var med i TV när jag satt på hjul på Lövkvist ibland proffsen, Go Valhall!

Jesper Sundewall sa...

Alltså om man sitter så snyggt på cykeln som Lövkvist gör så behöver man inte skriva hem längre - ever. Han ser så jävla avslappnad ut.

Jag är riktigt imponerad av Valhalls framfart - kul!