tisdag, juni 09, 2009

Dagens intervaller

Visst - jag kör fortfarande sådana.

Igår blev det spinning och jag körde 3x8 minuter på 90-93%. Toppade ur på 96% vilket är att betrakta som högt. Jag var fruktansvärt trött efteråt, tröttare än normalt vilket jag skyller på de lättare allergiska besvär som jag dras med. Jag har inte haft allergier i min barndom, men nu på senare år har jag kännt att jag under vår och försommar dras med rinnande näsa och kliande ögon. Så jävla dags.

Idag blev det intervaller i hemmets lugna vrå då jag arbetar hemifrån. Dammade av trainern. Eller jag dammade inte av den - jag tog bara fram dem och körde på den dammig, vilket framkallade en något bränd lukt.

Vet att det kan vara stor skillnad på wattvisning beroende på vilka däck man har. Läste på Tom Ws blogg om det negativa med trainerdäck eftersom effekten sjönk så dramatiskt (alltså visad, inte reell effekt - hoppas jag). Jag upplevde precis tvärtom. Jag har tidigare kört med Vittoria Rubino däck på samtliga träningspass men idag körde jag på Zipp-hjulen som har Tufo Elite limmade.

Effekten var högre än normalt och om det är en däck-effekt eller ett tecken på att trycket är bra vet jag inte riktigt. Jag kände mig förvisso stark, men vem gör inte det när jag ligger och hoovrar runt 450 watt på 30-sekundersintervallerna. Sista tänkte jag att nu jävlar och trycket dryga 600 i 30 sekunder. Med mersmak.

Men såja Jesper, ner på jorden igen, det är ju bara materialet som spökar.

Inga kommentarer: