tisdag, juni 16, 2009

Sollerön igen

Det ramlar in fler och fler anmälningar till Sollerön. Nu +150 startande i senior. Säkert ett tiotal där som typ kan köra hem hela skiten solo (jag är inte en av dem om ni undrade). Det kommer bli så hårt så hårt.

Planen är därför att hamna mitt i midsommartrafiken för att komma fram så sent som möjligt och därigenom inte ha så mycket tid till att hetsa upp mig på. Jag tänker också låta bli att byta bromsgummin för att vara säker på att jag inte lockas att bromsa för mycket. På Eurosport Vättern GP var jag den som bromsade absolut mest. Något skall man vara bäst på.

9 kommentarer:

Tomten sa...

Söllerön:

Proffsen åker elit, elit åker senior och senior åker av.

Joachim sa...

Hmm, tur att vi ska köra om det hela först. Annars kan ju Tomten skicka in resultatlistan redan nu.
It ain't over 'til the fat lady sings!

Anonym sa...

Viktor Renäng är proff och åker senior./M

Joachim sa...

Lite koll på lagens storlek (just nu):
Valhall = 11
Hofvet = 11
Brudpiga = 9
Östersund = 9
CK Parr = 7
Åstorp = 7
Crescendo = 6
Cykelcity = 6

Joachim sa...

Correction...
Både Valhall och Hofvet har 12 cyklister vardera.

Roadrunner sa...

Viktor Renäng är ett ex.proffs men har ganska länge kört i senior, körde exempelvis senior på Hammarö också, så även ifjol.

Men det känns lite som om det blivit en förskjutning i klasserna, väldigt många cyklister i senior (stort startfält är alltid kul) och många där som är väldigt starka cyklister. Kommer bli åka av!

Jesper Sundewall sa...

Anonym - Renäng må ha varit proffs, men han fetåkte av på Skandisloppet. Så visst har han varit proffs, men han måste fortfarande träna för att vara bra.

Jag håller med Roadrunner - det blir roligt. Större seniorklunga får man leta efter i Sverige.

Anonym sa...

Intressantaste är väl nr 300 LARSSON Camilla Team Skoda CK i seniorklassen. Första dam runt Vättern. Fast hon har ju varit proffs hon också

Anonym sa...

2006 blev Camilla 5:a på sm linje kvällen före sollerö å satt med bra även i seniorklassen! Tror nog det är familjemästerskap som hägrar nu!
GO