söndag, juni 21, 2009

Skitlopp i skitväder

Solleröloppet. 8 grader och regn regn regn. David var sjuk så vår taktik fick ändras. Det regnade, så vår taktik fick ändras. Jag bröt, så min taktik gick åt helvete.

Det kändes ok i början, jag var med därframme och höll koll på saker och ting. Gick in som 3a i Skeer-backarna, allt enligt plan. Men när farten så ökades så svarade det inte. Helt dött i benen fastän pulsen var under kontroll. Stelfrusna ben kan bete sig så.

Jagade ikapp täten efter backe 1, men när vi så gick in i den andra så tappade jag kedjan och då var det godnatt. La på den igen och jagade i 500 meter bara för att inse att det var kört. Surade lite men var sen glad att det hände där det hände så jag kunde hoppa in i Davids bil och återfå normal kroppstemperatur.

Det positiva med detta är att jag har en del bilder men de kommer vid senare tillfälle.

Jocke var den enda i klubben som kom i mål och gjorde det på en hedrande 13e plats i ett lopp där det var en smärre bedrift att bara härda ut till mål.

2 kommentarer:

Roadrunner sa...

bilder!-bilder!-bilder! ;-D

Jesper Sundewall sa...

Bilder kommer, men jag bor ju som sagt på landet nu - och det är begränsat hur mycket cykelsurfande jag törs göra på arbetstid. Tro't eller ej...