fredag, juni 12, 2009

Fetpisk

Eller fetpiskad.

Jag körde ju Eurosport Vättern GP igår och det gick åt helvete. Stenhårt från start, men det var jag beredd på. Att jag sen inte hängde med så länge som jag hade velat är bara att beklaga. Fick mig ännu en lektion i cykelåkning.

Vad behöver jag?

1. Bättre tryck
2. Vassare armbågar

När Andreas Lindén rullade upp brevid mig och sa "ta det lugnt" vad gör jag? Jo jag tar det lugnt och ger honom min plats i klungan. Mesfaktor på det? Från mitten av klungan till längst bak på ett varv, det måste vara något av ett rekord.

7 kommentarer:

Tom sa...

Nej då, det har jag gjort många gånger.

Jögga sa...

Att ge bort sin plats i klungan till nån annan än klubbkompisar är väl lite onödigt, men nog något alla råkat ut för. Samma sak med att droppa halva klungan på ett varv...
Sen ska du inte titta bakåt när du hör att nån i publiken hejar på dig ;-)
Törs man skriva att en junior blev 14:e på gp:t? En ruggigt stark sån iofs...
Lite mer krigarinställning i armbågar o i sinnet och du går med runt hela rejset nästa gång :-)

Jesper Sundewall sa...

Ha ha, jag tyckte väl att jag hörde min röst och i min ensamhet hade jag inget bättre för mig än att vända på huvudet en stund.

Tack för hejjaropen!

Jögga sa...

Klart man hejar på en cykelmupp, att han sen bär en jäkligt snygg dress gör ju inte saken sämre ;-)
Fast... om du hörde DIN röst i all ensamhet, då undrar jag om du inte var bortom alla gränser ;-)

Jesper Sundewall sa...

Jag har uppenbarligen inte kvicknat till ännu...

Anonym sa...

Du undrar i ditt inlägg vad du ska göra? Kör alla tävlingar som går i seniorklassen kriga där från meter 1 till mållinjen och placera dig top 5 på alla, efter tävlingen kör du 10mil distans. Nästa år kan du köra elit utan problem då!

Jesper Sundewall sa...

Tack, du är en grym PT!