onsdag, april 28, 2010

Stöd cykelsporten i Tadzjikistan!

Det roligaste med att skriva i Kadens är respons från läsarna. Efter artikeln om Tadzjikistan i senaste numret så fick jag ett mail från en läsare som gillade den och uppmanade till att starta en kampanj för att stödja cykelsporten i Tadzjikistan.

Sagt och gjort - kampanjen är ett faktum och det lanseras i nästa nummer av Kadens (Nr 5). Men för den som redan nu är entusiastisk så kan man gå med i Facebook-Gruppen startad för detta ändamål.

Och gillar man inte Facebook så kan man helt enkelt skänka en slant genom en insättning på följande konto i Swedbank:

Clearingnummer: 8327-9
Kontonummer: 914 811 229-6

Alla bidrag dit går oavkortat, genom min försorg, direkt till det cykelförbund som Rinat och Bakhrom håller på att starta upp.

Sprid gärna detta till dina vänner och cykelentusiaster du känner. Flera små bidrag kan göra stor skillnad. Jag försöker föregå med exempel och skänker som ett första bidrag delar av mitt honorar för artikeln och bilderna. Så det finns redan 2.000 somoni (cirka 3.200 kronor) i potten.

Rinat tillsammans med framtida storcyklister?

3 kommentarer:

Gualberto sa...

Bra initiativ Jesper. På en likadan ram tävlade jag på 80-talet.

Joachim L sa...

Framtida storcyklister?
Jag tror de är yngre upplagor av:
Nicole Cook
Alberto Contador
och Knubbe och Tjubbe är ju såklart bröderna Schleck!
Coach är Franco Ballerini.
Kanske läge att börja samla in gamla cykelprylar och skicka ner...
Jag har en helt oanvänd Svealands-mästartröja jag kan skänka bland annat.

Kristin sa...

Det var en välskriven artikel som grep tag i en. Bra initiativ!

//Kristin