torsdag, april 29, 2010

Såja.

Det var väl inte så svårt att springa en mara på 3.12. Sprang 15 kilometer idag med målet att gå under 1.11 och landade på 1.08. Första tuffa milen med backarna avklarades på 45 minuter, men det fick jag sota för sen och sista fem kilometrarna var en enda lång pina. Funderade på att lägga av vid 12, så illa var det.

Så nu vet jag vad som krävs för att springa en mara på 3.12, och det kan sammanfattas med: en hel del.

Till min nackdel: Det uppenbara, jag har ännu inte gjort det, inte ens varit nära.

Till min fördel: Jag tränar på 850 meters höjd, jag har inte provat springa långt "toppad", det är en månad kvar, jag behöver inte hålla farten själv i Stockholm, jag får dricka en gång i kvarten istället för en gång i timmen, marken är platt och jämn, jag blir inte omkörd av dammande lastbilar. Jag är en tjurig jävel när jag är på rätt humör.

Och som sagt, hur kul är det att sätta upp lätta målsättningar?

1 kommentar:

Jonas S sa...

Om någon ska klara det så är det du!