måndag, april 12, 2010

Jag vill också vara en smart cyklist

Fabian krossade igår. Han är så smart och vet precis när han skall sätta in en attack. Igår såg det så enkelt ut. Han attackerade ju knappt, bara höjde farten till en nivå som ingen annan klarar av. Svårare än så är det inte.

Cancellara har en förmåga, precis som Freire, att få det svåra att se ohyggligt enkelt ut. Jag drömmer ju fortfarande våta drömmar om Freires första VM-guld. Attacken där är nog en av de bättre som gjorts under de senaste 15 åren. Fabians Milan San Remo seger kommer som god tvåa. Under en bråkdels sekund ser de läget och tvekar inte. Pang så har de tillräckligt många meter för att det hela skall vara över innan konkurrenterna förstått vad som hänt.

Har läst att en del tyckte Paris-Roubaix var tråkigt igår. Inte för mig, för jag såg det inte. Jag fick nöja mig med att i efterhand titta på klippet när Cancellara "attackerade" och det var inte det minsta tråkigt.

Inga kommentarer: