tisdag, april 27, 2010

Jag vet exakt vad som krävs. Nästan.

Nu vet jag exakt. Nästan. vad som krävs för att springa en mara på 3.15.

Tanken mån-ons är att springa en mara uppdelat på tre pass med en totalfart runt 3.15. Den här planen utkristalliserade sig efter gårdagens pass.

Sagt och snart gjort.

Igår - 16 km 1.10.45
Idag - 11,2 km 53.19

Så jag har alltså sprungit 27.2 kilometer på totalt 2.04.04. Skall jag göra maran på 3.15 så behöver jag i morgon springa 15 kilometer (ni ser, jag var smart och tog de där försmädliga 200 metrarna redan idag) på 1.10.56. Alltså ungefär samma tid som jag igår sprang 16 kilometer. Ingen match kan tyckas - men det återstår att se.

Dagens löpning var hyfsat snabb men rackarns jobbig. Det kan förklaras med att jag efter mina 16 kilometer igår stack och körde cirkelträning i 1.15. Och hopp och skutt och arm och ben i en timme gör hela kroppen mör.

Jag har lite ont i benen nu och kommer om det håller i sig skjuta morgondagens pass till torsdag. För en mara på 3.15 i all ära, nu är det viktigaste att hålla sig hel fram till den 5 juni.

Inga kommentarer: