fredag, april 23, 2010

Ny morgon, ny träning

Hade en punkabetonad rullsession med Baxa igår där han fick visa sina flinka fingrar. Han har jobbat som cykelmekaniker i Turkiet så första punkan klarade han på mindre än fem minuter. Andra tog lite längre tid eftersom vi inte hade någon fler slang, tur som var hade han med sig lagningslappar.

Slutsatsen var att jag måste byta däck. De har tjänat mig väl på både trainer, lvg och cross så jag köpte det resonemanget. Men jag bävar inför att kränga på mina nya Michelin, vis av tidigare erfarenhet hur jävliga de kan vara att få på. Kommer ihåg hur jag hade ont i tummarna en vecka efteråt.

Idag är det distanslöpning som gäller. Solen skiner och det är kanske lite väl varmt, men jag skall ändå försöka mig på tre mil om jag inte får solsting innan dess.

Blås bort den dumma dumma punkan

Inga kommentarer: