onsdag, april 07, 2010

Prågress

Det går nog framåt trots allt. Jag har misströstat lite, men så sprang jag långt idag igen och det kändes lite bättre. Fick lite mindre ont, börjar nog vänja mig vid skorna. Hade också koll på pulsen, känns som att jag orkar lite mer.

Målet med dagens löpning var långt i tid utan krav på fart. Det slutade med 2 timmar och 24 minuter och 27 kilometer. 27 kilometer är en bra löprunda och det tvingade fram lite innovativa krafter för att hitta roliga löpvägar och inte bara fram och tillbaka.

Trots att jag satte farten åt sidan, kollade inte förrän efter 20 kilometer hur fort det hade gått, så gick det inte mycket långsammare än förra veckans långrunda. Höll ett 5.20 snitt som den flinke redan räknat ut. Det är inte snabbt, men å andra sidan så höll jag också pulsen i schack på för löpning högst måttliga 80-85%. Ibland var jag till och med nere under 80%.

Pratade med Jonas igår om mål och jag beklagade mig över att 3.10 fan är ett tufft mål som blir svårt att nå. Han svarade klokt:

Hur kul är det att sätta upp enkla mål?

Nej, just det.

Inga kommentarer: