måndag, april 12, 2010

En dubbeldag

Två pass idag.

Först löpintervaller. Det var ett tag sedan men nu släpade jag mig bort till backen för Szalkais backintervaller som skall förbättra löpsteget och ge mig mer "tryck". Var inte alls peppad, men så kändes benen ganska bra under uppvärmningen så jag blev med ens lite hoppfull.

2.31 på första intervallen visade att jag var stark för dagen. Då gick jag inte ens på max - vilket inte heller var tanken, jag skulle ju träna löpsteg och "tryck". Inspirerad av detta gick jag all in på den andra intervallen för att slå ett präktigt personligt rekord. 2.31 var för övrigt redan personligt rekord, men jag kände att där fanns mer.

2.18 slutade intervall två på vilket ger en kilometerfart på cirka 3.50. Och det med 40 höjdmeter avverkade. Jag tycker det är rätt snabbt faktiskt.

Intervall 3-5 fick jag sota för min ysterhet och la mig på ett 2.50-tempo vilket var nog så jobbigt.

Totalt blev det 11,5 kilometer och en sådär 15 minuters riktigt hårt arbete i backe. Helt okej.

Sen var det hem och en banan senare var jag på väg till cirkelträningen. Vi körde stationer och allt annat roligt som vi alltid kör och jag mosade skiten ur de stackars muskler som inte hade fått sig en omgång ännu.

I morgon är det distans. Så långt jag bara orkar och hinner - kanske blir det tre mil?

Inga kommentarer: