tisdag, april 20, 2010

Min egen träning

Trodde ni jag slutat träna kanske? Så illa är det inte även om mitt höghöjdsläger i Khorog i huvudsak tillbringades vilandes. Bo högt, träna lågt, har jag hört är grejen. Så nu tränar jag lågt igen.

Sprang 16 kilometer idag men en fartökning inlagd. Pulsen var ovanligt hög på den lugna biten, men ganska normal under fartbiten. Fartbiten låg på 4.15 per kilometer i fyra kilometer och den kom åtta kilometer in i passet. Sen lugnade jag ner mig igen och joggade hem sista fyra för totalt 16 på 5.04 snitt.

Tyckte jag orkade lite för lite, men jag tror jag är en smula undernärd efter maten i Khorog. Benen kändes dock bra och jag orkar bättre och bättre de långa distanserna.

Efter passet så vägde jag mig och var snudd på under 65 kilo. Kompenserade girigt med en massa vatten så jag tog igen en del, men även morgonvikten på 67 är på historisk låga siffror. Tror inte jag vägt under 67 kilo på 10 år. Men med lite mer deffande så är det snart dags. Det är alltid morgonvikt (efter urinering) som räknas, men det visste ni väl redan.

Inga kommentarer: