måndag, februari 15, 2010

Vissa dagar blir jag fast inne

Vissa dagar är det som att det inte går att komma ut genom dörren. Idag var motståndet kyla. Kyla som smyger sig genom betongen och förpestar vårt annars så gemytliga hus. Jag har ju raljerat över det fina cykelvädret här och det får jag nu sota för. Kylan håller i sig och har blivit än bistrare. Idag kröp inte kvicksilvret över -4 strecket. Det är is och snö överallt. Precis som hemma från vad jag förstått.

För att inte padda ihop helt så masade jag mig till affären och inhandlade tre liter mjölk. Även i forna sovjetrepubliker så ger mjölk starka ben. På väg hem tänkte jag att en extra promenad kan väl inte skada och tog en omväg. Det resulterade bara i hemlängtan och stelfrusna fingrar. Fingrar som jag nu, likt mitt bröd, värmer på ett oljeelement.

Inga kommentarer: